Välkommen till vår Frågeservice om offentlig upphandling och statsstöd! Vi ger dig stöd inom upphandlingens regelverk, praktik och hållbarhets-aspekter samt statsstöd. Vi gör däremot inga bedömningar i enskilda fall.
Vill du hellre prata med oss direkt?
Vill du hellre ringa och ställa din fråga? Du når oss på telefon varje helgfri måndag till torsdag mellan klockan 9-12 på telefonnummer 08-586 217 01. Varje helgfri måndag till torsdag mellan klockan 13–15 och fredag klockan 9–12 kan du även chatta med oss via vår webbplats.
Vill du hjälpa oss vidareutveckla Frågeservice?
Vi vill bli bättre! Om du vill hjälpa oss hittar du mer information via den här länken.
Frågeportalen är ett levande forum där vi gemensamt skapar innehåll och delar kunskap med varandra. Tveka därför inte att ställa frågor eller kommentera befintliga inlägg.
Upphandlingsmyndighetens redaktörer modererar forumet vilket innebär att inlägg kan komma att döljas, till exempel om frågeställaren önskar det eller om inlägget innehåller känsliga uppgifter.
Nej. Den upphandlande myndigheten är inte skyldig att informera om tidsfristen som gäller vid ansökan om överprövning av ett beslut att avbryta en upphandling. Däremot är den upphandlande myndigheten skyldig att underrätta de leverantörer som har lämnat anbud om beslutet att avbryta upphandlingen och det ska även framgå varför upphandlingen har avbrutits.
Läs mer
- om tidsfristerna som gäller vid ansökning om överprövning av ett beslut att avbryta en upphandling i inlägget Vilken tidsfrist gäller vid avbrytande av en upphandling? i vår Frågeportal
- om vad som gäller när en upphandlande myndighet ska avbryta en upphandling på vår webbplats.
Källhänvisning- 12 kap. 12 § andra stycket lag (2016:1145) om offentlig upphandling (LOU) – vad ett avbrytandebeslut ska innehålla
- 20 kap. 12 §LOU – tidsfristerna som gäller vid ansökan om överprövning av ett beslut att avbryta en upphandling.
Med vänlig hälsning,