Hoppa till innehåll
Inköpsprocessen
-
Kan information hämtas från anbud avseende andra anbudsområden?
-
Vilken tidsfrist gäller för att komma in med ett förtydligande eller en komplettering?
-
Vad innebär ett anbuds giltighetstid och kan tiden förlängas?
-
Får vi anta ett anbud som inte uppfyller vårt krav på max antal sidor i sitt anbud?
-
Uppenbar felskrivning - rättelse eller ej?
-
Reparera anbud där bristande information går att utläsa ur annan del av anbudet?
-
Går det att komplettera med underlag för bundenhet till kollektivavtal för utvärderingen senare?
-
Vad händer när en pågående upphandling överprövas?
-
Vad händer när det inte går att teckna avtal med antalet leverantörer som man angav i upphandlingen?
-
Går det att byta ut underleverantören vid åberopande av annat företags kapacitet?
-
Kan ett nystartat bolag i en kommunkoncern nyttja befintliga ramavtal?
-
Inom vilken tidsram skall saker och ting diarieföras?
-
Hur beräknar man värdet av en koncession?
-
Hur ska tidsfristen för upphandlingar över tröskelvärdet beräknas när annonsering ska ske i TED?
-
Vilka krav gäller för att få delta i en offentlig upphandling?
-
Vad ska ett tilldelningsbeslut innehålla vid upphandling enligt LUF?
-
Får upphandlingsdokumenten innehålla exempelprodukter?
-
Kan en leverantör ansöka om överprövning utan att skicka in allt direkt?
-
Kan man hänvisa till ÄLOU i upphandlingar som genomförs idag?
-
Finns det några rekommendationer kring vikning när det gäller pris mot kvalitet?
-
Får man informera externa parter om utfallet i en upphandling när avtalsspärren löper?
-
Vad innebär ett beslut från rätten att upphandlingen ska göras om?
-
Omfattas SVT av upphandlingsreglerna?
-
Kan man kräva att alla leverantörer ska uppfylla kvalificeringskraven vid ett gemensamt anbud?
-
Får man förhandla om innehållet i en varukorg?
-
Får en anbudsgivare ändra kontaktuppgifter till en angiven referens i sitt anbud?
-
Rättelse av fel, förtydligande och komplettering - får man godkänna att anbudsgivare kompletterar?
-
Orimligt lågt pris av misstag, ska vi godta den nya prisuppgiften?
-
Kan man ställa krav på rabatterade priser?
-
Vad får man förhandla om enligt LUF?
-
Hur hanterar vi oklara anbud?
-
Skillnaden mellan tilldelningsbeslut och underrättelse om tilldelningsbeslut
-
Nya uppgifter från anbudsgivare efter tilldelningsbeslut
-
Är anbud respektive tilldelningsbeslut bindande?
-
Vilken tidsfrist gäller vid avbrytande av en upphandling?
-
Kan en anbudsbilaga på fel språk rättas, förtydligas eller kompletteras?
-
Om ett lämnat bevis i ett anbud inte är tillräckligt, kan vi be leverantören om ett nytt?
-
Får man ändra avtalsvillkor innan ingående av avtal?
-
Kan man ta bort ett visst mervärde från utvärderingen efter sista dag att lämna anbud har passerat?
-
Annonsering och meddelanden i TED
-
Vad händer om en anbudsgivare glömt att bifoga vissa bevis eller intyg?
-
Överprövning av tilldelningsbeslut i dynamiska inköpssystem
-
Får ett moderbolag och ett dotterbolag lämna anbud i samma upphandling?
-
När kan man direktupphandla enligt LUF?